Før dit barn skifter til Rundhøjskolen

Overvejer du, om dit barn skal skifte til Rundhøjskolen? Du er altid velkommen til at kontakte os.

Alle børn er tilknyttet en distriktsskole, og det er barnets bopæl, der afgør hvilken (se Rundhøjskolens distrikt).

Hvis I bor i vores distrikt, har dit barn ret til at blive indskrevet på Rundhøjskolen.
    Hvis I bor uden for distriktet, skal der være en ledig plads i en klasse på dit barns årgang for, at vi optage dit barn.

Der kan være flere gode grunde til at skifte skole. Måske er I flyttet? Måske tiltaler vores skoles profil eller værdier dig mere? Måske trives dit barn ikke på sin nuværende skole?

Uanset årsag vil vi gerne i dialog med dig om ønsket om skoleskift.

Trives dit barn ikke på sin nuværende skole?

For børn og unge, der ikke trives i skolen, kan et skoleskift betyde en ny chance for at udvikle gode vaner, stærke relationer og nyt overskud til at lære. Men skoleskift er ikke nogen mirakelkur og kan også gå galt, for nogle gange flytter problemerne med. Beslutningen og ansvaret ligger i høj grad hos dig som forælder, så tænk dig godt om.

Ansøg om skoleskift

Når du har talt med en af vores ledere, skal du udfylde skemaet “Ansøgning om skoleskift” og aflevere/sende til skolenSkemaet finder du på www.aarhus.dk/skoleskift.