Vores undervisning og pædagogik har udvikling og fællesskab i centrum.
Nogle børn har brug for støtte og særlige aftaler i skoletiden for at trives fagligt og socialt. Derfor har vi mange indsatser, som kan hjælpe dit barn.
Se referaterne af Rundhøjskolens skoleudviklingssamtaler – den datainformerede lærende samtale om elevernes læring, udvikling og trivsel.
På Rundhøjskolen er vi mere end almindeligt optaget af at forbedre ALLE elevers læsefærdigheder. Derfor har vi en struktureret tilgang til både læseindsatser og -opfølgning.
Vil din skole ændre sin organisering og undervisning, hvis det kan give elever i læsevanskeligheder oplevelsen af at kunne deltage i undervisningen på lige fod med deres klassekammerater? Det gjorde vi - og vi fortæller her hvordan.
Matematiklærerne på Rundhøjskolen har sammen lagt en rød tråd i skolens matematikundervisning. Lærerne har blandt andet skabt struktur i valget af undervisningsmaterialer og lagt en plan for arbejdet med undersøgende matematik og elevernes generelle it-kundskaber.
I børnehaveklassen lægger vi vægt på, at du og dit barn skal opleve skolen som en tryg og stabil ramme for dit barns faglige og sociale læring og udvikling.
I 1.-3. klasse ligger vores faglige fokus især omkring de grundlæggende færdigheder inden for læsning, matematik og naturfag. Det handler om, at børnene udvikler gode vaner for skolearbejdet.
I 4.-6. klasse balancerer undervisningen mellem det trygge og nære for barnet til en mere målrettet faglig og personlig progression for den unge.
Fokus i 7.-9. klasse er faglig fordybelse og forberedelse til videre uddannelse. Skoledagen bliver længere, og vi forventer mere forberedelse og et større fagligt overblik hos de unge.
Folkeskolens 10. klasse er en god mulighed, hvis dit barn efter 9. klasse har brug for at forbedre sig i nogle fag og få afklaring på, hvilken ungdomsuddannelse han eller hun vil vælge.
Rundhøjskolen har en lang og flot tradition med specialklasser til børn og unge med behov for særlige rammer til at støtte deres læring, udvikling og trivsel.